تلخ وشیرین94

دوستانه

تلخ وشیرین94

دوستانه

ملی پوش تیم تیراندازی نیروی زمینی ارتش قهرمان جهان شد

شنبهملی پوش تیم تیراندازی نیروی زمینی ارتش قهرمان جهان شد

الهه احمدی ملی پوش تیم تیراندازی نیروی زمینی ارتش در چهارمین روز مرحله فینال مسابقات جام جهانی تیراندازی بانوان در شهر قبله جمهوری آذربایجان صاحب مدال طلا و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو شد.

 

 الهه احمدی ملی پوش تیم تیراندازی نیروی زمینی ارتش در چهارمین روز مرحله فینال مسابقات جام جهانی تیراندازی بانوان در شهر قبله جمهوری آذربایجان صاحب مدال طلا و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو شد.

الهه احمدی و نجمه خدمتی دو ملی پوش ایرانی در رشته تفنگ بادی 10 متر در چهارمین روز مرحله فینال مسابقات جام جهانی تیراندازی میان بانوان در شهر قبله جمهوری آذربایجان به ترتیب صاحب مدال طلا و برنز و کسب ۲ سهمیه المپیک 2016 ریو شدند.

مرحله فینال این مسابقات با حضور 8 ورزشکار برگزار شد و الهه احمدی با 207.8 امتیاز از همه حریفان خود پیشی گرفت و مدال طلا را از ان خود کرد .

در این مرحله مسابقات بین بین زانگ از چین با کسب 207.4 امتیاز صاحب مدال نقره شد . نجمه خدمتی دیگر ملی پوش ایرانی با 185.5 امتیاز با مدال برنز قانع شد .

لازم به ذکر است الهه احمدی عضو تیم تیرانداری نیروی زمینی ارتش می باشد.

 

دستور العمل های زیر براى ترک گناه مفید است :



1- ترک زمینه گناه: این خود زیرمجموعه‏اى دارد که مهمترین آن عبارت از است:

کنترل چشم:دقیقا باید مواظب چشم خود بود که مبادا به نامحرم و کلًا هر آنچه که شهوت‏انگیز است، نگاه شود. تا حد امکان انسان از حضور در مجالس مختلط یا برخورد با نامحرم پرهیز نماید.

- کنترل گوش: باید از شنیدنى‏هایى که ممکن است به حرام منجر شوند و زمینه‏ساز حرام هستند پرهیز شود. مانند نوار موسیقى، صداى شهوت‏انگیز نامحرم و.

- ترک مصاحبت با دوستان ناباب: دوستانى که باعث مى‏شوند انسان مزه گناه را مزمزه کند، در واقع دشمن هستند و باید از آنها پرهیز کرد.

از امام سجاد (ع) نقل شده: حضرت از همراهى و سخن گفتن و رفیق بودن با پنج کس را نهى فرموده: کذاب، گناهکار، بخیل، احمق و کسى که قطع رحم کرده است»


البته اینها از مهمترین زمینه ‏هاى گناه هستند که باید ترک شوند ولى کلًا هر چیزى که زمینه گناه را فراهم مى‏کندباید ترک شود.

2- ترک فکر گناه: ترک زمینه گناه سهم به سزایى در ترک فکر گناه دارد ازاین‏رو هر چه بیشتر و دقیقتر زمینه گناه ترک شود فکر گناه کمتر به سراغ انسان مى‏آید. این فکر گناه است که شوق در انسان ایجاد مى‏نماید و بعد از شوق اراده‏ى عمل سپس خود گناه محقق مى‏شود، مسلما تا اراده و شوق و میل نسبت به کارى نباشد انسان مرتکب آن کار نمى‏گردد.

3- اشتغال به برنامه شبانه ‏روزى: حتما باید شبانه‏ روز خود را با برنامه ‏ریزى صحیح و متناسب وضع روحى و جسمى خود پر کنید و هیچ ساعت بیکارى نداشته باشید تا نفس شما را مشغول کند. در اوقات بیکارى وسوسه‏ هاى نفس و شیطان به سراغ انسان مى‏آید و او را به فکر گناه و سپس به خود گناه مى‏ کشاند

 

4- روزه گرفتن: روزه گرفتن قواى حیوانى و شهوانى انسان را تضعیف مى‏کند اگر قواى شهوانى ضعیف گشت قهرا فکر گناه هم کم‏رنگ مى ‏شود.

5- ورزش: هر روز ورزش لازم است البته آن ورزش‏هایى باشد که براى بدن ضررى ندارد مثل نرم دویدن و نرم طناب زدن و انجام حرکت‏هاى کششى و اگر براى روزه گرفتن عذرى هست زمان ورزشى دوبرابر شود مثلًا از بیست دقیقه به چهل دقیقه افزایش یابد.

6- فکر در مرگ: این یکى دیگر از چیزهاى بسیار مفید است که فکر گناه را یا از بین مى‏برد و یا کم مى‏کند که این به شدت و ضعف فرو رفتن در فکر مرگ بستگى دارد اگر انسان با این واقعیت انس بگیرد و مردن را باور دل سازد نقشى سازنده و بالا برنده دارد.

سخن آخر این است که این دستورات وقتى نتیجه مى‏بخشد که هر چه دقیق‏تر به آن عمل شود زمان نتیجه آن بستگى به شرایط و خصوصیات افراد دارد، ازاین‏رو پى‏گیر زمان نتیجه نباید بود فقط هم و غمّ صرف عمل به دستورات شود.

موفق باشید.

نامه روح بخش شهید سید حسین علم الهدی خطاب به خواهرش*

 خواهر عزیز
پس از اهداء سلام و درود ، رسیدن به فلاح را برایتان آرزو می کنم.
چون در آغاز قدم گذاشتن در سال جدید از شما دور بودم و نتوانستم خود را به این راضی کنم که سال نو را آغاز کنیم و در این لحظات حساس از عمر با شما سخن نگویم ناچار قلم به دست گرفتم تا با شما حرف بزنم .
ساعتی پیش داشتم مطالعه می کردم که به یک جمله رسیدم در مورد این جمله زیبا فکر کردم و مناسب دیدم که نتیجه این ساعات فکر را که در آستانه شروع سال جدید بود ، برایتان بنویسم.
شاندلshandel متفکر بزرگ اروپای قرن بیستم درمورد چگونگی زندگی انسان در قرن بیستم می گوید:«انسان این عصر زندگی را وقف تهیه ی وسائل زندگی می کند.»
ما زندگی را در رنج می گذرانیم تا راحتی و آسایش ایجاد کنیم تمام عمر می دویم تا لحظاتی بنشینیم .
تمام عمر زحمت می کشیم تا استراحت کنیم و البته عمر می گذرد و راحتی و نشستن و آرامش را لمس نمی کنیم و نمی یابیم زیرا مرتباً از طریق اجتماع به ما نیازهای جدید تلقین می شود
نیازهای کاذب و مصنوعی که دائماً درآدم بوجود می آورند بوسیله تبلیغات است تلویزیون را روشن می کنید بعد از دو ساعت خاموش می کنید به خودتان نگاه می کنید می بینید هفت هشت احتیاج خرید تازه بوجود آمد، که قبلاً لازم نداشتید قبلاً مثلاً با خاکستر دیگ را می شستید امروز حتماًباید پودر ... . بخرید
بوردا می خرید زن روز می خرید نگاه می کنید در فکر تهیه لباسها و مدلهای آن می افتید. استعمار فرهنگی و فرهنگ زدایی از طریق تقلید، تشبه رقابت مصرفهای مصنوعی و سمبلیک و جلب توجه است و اینجاست که به سخن عمیق محمد (ص) که «مَن یَشبَه بِقَوم فَهُوَ مِنهُ» که از کلمه شبیه استفاده شده اگر زندگیمان مثل اروپائی ها شد اگر وضع لباسمان مثل مدلهای ارائه داده شده زن روز و بوردا و خانم .... شد خود نیز از نظر خصوصیات انسانی و درک و انتخاب راه زندگی به سوی او شدن میل کرده ایم.

یکنواختی و قالبی شدن انسانها درجوامع گوناگون مخصوصاً در ملت ما که مرتباً بوسیله برنامه های فرهنگی مان در سطح وسیعی از طرف مسئولان امر پیاده می شود همه در قالبهای ماشینیسم بخاطر بالا بردن مصرف جهانی مخصوصاً جهان سوم که دنیای صنعتی به ما تحمیل می کند . غارت اصالتها منابع معنوی واز بین رفتن خصوصیات زندگی شرقی و یا اسلامی که عبارت از مصرف هرچه کمتر و تولید هرچه بیشتر بوسیله عوامل آموزشی دگرگون می شود . چرا که اروپای صنعتی می بایست برای تولیدات اضافی خود مصرف کننده پیدا کند . و چه کند که بتواند کالای مصرفی بدهد و مواد تولیدی بگیرد و منت هم بگذارد و خود را هم بالاتر و متمدن قلمداد کند و اگر هم سواری خواست خر خوبی تربیت کرده باشدو... .
ابتدا با استعمار فرهنگی کار خود را آغاز می کند و سپس از یک خصیصه پاک و اصیل خدائی که برسم امانت به انسان داده شده استفاده می کند و آن تنوع که شکلی از تکامل است
می بینیم (همراه با درد) که تمام فلسفه ها و مذهب ها و ایده آلها و عشق ها و خواستنها و ... خلاصه شده در این: اصالت مال زندگی مادی است بنابراین وقتی زندگی مادی اصالت دارد هدف رفاه است پس برای چه باید کار کرد؟ برای ساختن وسایل آسایش.
بنظر شما آیا انسان امروز بیشتر آسایش دارد یا انسان دیروز؟
پس همه نیروهایمان صرف فدا کردن آسایش زندگی ، برای تهیه وسایل آسایش زندگی
داستان شازده کوچولو را خوانده اید؟
آیا قربانی شدن آسایش زندگی برای چه؟ برای تکامل؟ برای تعالی؟ برای رفتن به حقیقت؟
برای رسیدن به ایده آلهای مقدس انسانی؟ برای تقرب و نزدیکی به بهترین دوست و یار او(الله) و نه برای بدست آوردن وسایل آسایش زندگی . زیستن برای مصرف، مصرف برای زیستن
یک دور باطل دور حماقت کار - استراحت - خوردن - خوابیدن همین و بس !!!
بهتر است کمی فکر کنیم ملاک ما برای شناختن افراد چیست؟ مثال می زنم، آیا وقتی مثلاً به خواستگاری می روید چه می پرسید؟ می پرسید که آدم باهوشی هستید؟ باشهامت هستید؟ چه مقدار وقار و اصالت دارید؟چه مقدار قرآن را درک کرده اید؟ چه مقدار در تاریخ و اقتصاد و جامعه شناسی و انسان شناسی و تفسیر و فهم سخنان ائمه مطالعه دارید؟ معلوماتتان چقدر است؟و . . . . هرگز !
درست همانگونه می اندیشیم و همانگونه انتخاب می کنیم که فرهنگ مادی بورژوازی غرب بما تحمیل کرده و معیار ارزشهامان بسته بندی شده از غرب می آید ، اما خود نمی دانیم و نمی فهمیم و خیال می کنیم که اندیشه و فکرمان اسلامی است
در صورتیکه اندیشه ای که قرآن بما می خواهد بدهد درست عکس آنست و با آن در تضاد کامل است
و اصلاً اندیشه ی تربیتی قرآن برای از بین بردن چنین ارزشها و معیارها و طرز تفکرها و برداشتها و چنین شناختی است به زندگی حیات وسایل مادی نیازها آرزوها خواستها ایده آلها و ... .
وما تمام تلاشمان و ناراحتی هایمان و رنج ها و حتی نوع احساسهامان در اینست که بهتر زندگی کنیم بجای اندیشیدن به اینکه چگونه باید زندگی کنیم و چرا؟ زندگی یعنی چه؟ تلاش برای چه؟ اصلاً چرا زندگی کنیم؟ و به اینها توجه نداریم ؛ چراکه نتوانستیم خود را از لجن فرهنگ بورژوازی نجات دهیم از لجن مصرف بدون تولید
از لجنزندگی خلاصه شده در مادیات، و تمام نیروهای خلاق و نبوغهای سرشار را در وسیله خلاصه خلاصه کردن، درست مثل کسی که پله ای گذاشته تا خود را به پشت بام برساند اما همینکه پا روی پلکان اول گذاشت آنقدر راجع به خود پله فکر می کند سوراخ سمبه های آن رنگ آن و... که لحظه ای خواهد رسید و گریبانِ مرگِ او را فرا گرفت و هنوز در فکر اینست که پله چوبی را تبدیل به فلزی یا فلزی را تبدیل به کائوچو یا طلا و یا ....کند و در نتیجه عمر تمام میشود و خود را به پشت بام نرسانده
خواهش می کنم این جمله را با دقت بخوان و فکر کن تا عظمت آنرا درک کنی اَلنّاس نیامٌ اِذا ماتوُ اِنتَبَهوُ(مردم خوابند وقتی که مردند متنبه می شوند ، بیدارمی شوند) که حدس می زنم این جمله زیبا از فاطمه ی(س)بزرگ آن الگو نمونه شاهد اسوه در همه زمانها برای همه نسلها و همه دختران و مادران تاریخ
آن چهره زنده که جز از وقایع مرگ او از تاریخ زندگیش چیزی نمی دانیم و او که باید در لحظه های زندگی در تصمیم ها در انتخاب ها در جلو چشمانمان باشد تا بیاموزیم که چگونه زندگی کنیم و چگونه بمیریم
نتایجی که من از این جمله گرفته ام به شما ارائه می دهم چه بسا که شما فکر کنید و به نتایج عمیق تری دست یابید
مردم خوابند1-خواب معمولاً در شب است و از خصوصیات شب تاریکی و سیاهی و ظلمات است
2-کسی که خواب است از وقایعی که در اطرافش اتفاق می افتد بی خبر است
3- " " " از خودش نیز بی خبر است
4-اگردشمنی داشته باشد بسادگی می تواند اورا از بین ببرد تا در دام بیندازد
5-هنگامیکه خورشید که مظهر نور است و روشنایی طلوع کرد انسان از خواب بیدار می شود
6-کلمه ناس بکار رفته به معنای توده مردم
7-چه کسی متنبه می شود بیزار می شود پشیمان می شود بعد از اینکه بیدار شد؟
کسی که می فهمد استعدادها و نیروهای بسیار در وجود داشته سرمایه های عظیمی خدا به او عطا کرده و آنها را راکد در عالم خواب و ناآگاهی قرار داده همانند آب راکدی که می گندد و بوی بد می دهد
و درثانی کار از کار گذشته و مرگ فرا رسیده و راه بازگشتی نیست
هدف او (الله)از آفرینش انسان تکامل بسوی اوست و سرمایه های مادی را در اختیار انسان گذارده تا در خدمت آن هدف بکار بریم، اما ... چگونه بدست خود استعدادها و نبوغهایمان را دفن می کنیم و در گورستان فراموشی رها می کنیم و بقول قرآن زندگی مان کافرانه می شود
زین للذین کفروا لحیوة الدنیا و َیسخَروُنَ من الذین امنو و الذین اتقو فوقهم یوم القیامة
کسانی که کفر ورزیدند و حیات دنیا برای آنان زینت داده شده و ایمان آورندگان را مسخره می کنند ولی کسانیکه تقوی پیشه کردند روز قیامت و حیات اخروی بر ایشان بسیار برتر و مهمتر است
در آیه14سوره آل عمران مراجعه کنید و دریابید که در این آیه نقش زن در تعیین جهت فکری و مسیر زندگی مرد و اجتماع چگونه مطرح شده
الدنیا مزرععة الآخره
12یونس هرچه که نداشتیم از خدا می خواهیم و هنگامیکه خدا آنرا بما داد اورا فراموش می کنیم پس جزو مسرفین هستیم
کذلک زین للمسرفین ما کانو یعملون - ان الله لا یحب القوم المسرفین
31اعراف این آیه بسیار عمیق و رسا است خطاب به بنی اسرائیل (همان قومی که پیامبر ما را به-پیامبر-آنها تشبیه می کند) متاع و زینت دنیا را حرام نکرده ایم بر مردم بلکه اینها وسیله است برای مردم با ایمان و اینها فقط در دنیاست و البته در آخرت بهتر از اینها را به مردم با ایمان خواهیم داد

نظر هاشمی‌درباره ورودترکیه به‎جنگ با داعش

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ورود ترکیه به صحنه جنگ با داعش و اجازه استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک به آمریکایی‌ها برای بمباران مواضع داعش، می‌تواند نقطه امیدی برای اضمحلال این گروه باشد.
تسنیم: اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سرعت تحولات مهم در منطقه و جهان و تأثیر آن بر معادلات جهانی، گفت: علائم زیادی قابل مشاهده است که به نظر می‌رسد کوه یخی که در فضای اقیانوس منطقه و جهان به وجود آمده گوشه‌ای از آن پیداست.

وی ایام معنوی و پرفیض ماه مبارک رمضان، حضور پرشور مردم در مراکز دینی، عبادی، شور مردم سراسر کشور در راهپیمایی پرشکوه روز جهانی قدس و نهایتاً برگزاری نماز باشکوه عید سعید فطر با سخنان مهم رهبری معظم انقلاب در تهران را نشان‌دهنده وجود آرامش، امید و همدلی آحاد مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که این آرامش و همیاری در آینده به ویژه تا مقطع برگزاری انتخابات کشور حفظ و تقویت شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ایران کانون تحولات منطقه‌ای و جهانی است، به تشریح روند شروع مذاکرات منطقه‌ای و هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری پرداخت و افزود: چند ماه قبل از انتخابات با وساطت آقای سلطان قابوس که پیام کتبی از آقای اوباما آورده بود با موافقت رهبری دو دور مذاکره در عمان برگزار شد که به نتیجه نرسید.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: رهبری انقلاب در سخنرانی ابتدای سال موافقت خود را با مذاکرات اعلام کردند و در واقع مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم با اراده، رویکرد و روش جدیدی ادامه یافت.

وی انجام مذاکره با نمایندگان 6 کشور قدرتمند جهانی را اقدامی سخت و مهم دانست و اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه و عالمانه با اهداف حق‌‌طلبانه پا به عرصه دور جدید مذاکرات گذاشت و مذاکره‌‌کنندگان مقابل را واقف کردند که در حق مردم غیور و رشید ایران ظلم کرده‌اند و باید این ظلم را به نحوی جبران کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به موفقیت اخیر تیم مذاکره‌کننده کشورمان در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به دلیل صلابت و مقاومت خوب مردم ایران، صراحت رهبری و اقتدار دیپلماسی تیم مذاکره‌‌کننده کشورمان، به ظلمی طولانی و تاریخی که در حق مردم ایران با اعمال تحریم‌های ظالمانه شده بود در توافق ابتدایی روی کاغذ پایان داده شد.

هاشمی‌رفسنجانی افزود: مجادلاتی که در حال حاضر بین دولتمردان و جمهوری‌خواهان آمریکا از یک طرف و مقامات اسرائیلی در جریان است و اعترافاتی که از آنان در مورد اقتدار و قدرت هسته‌ای ایران شنیده می‌شود و اینکه مخالفان صریحاً می‌گویند ایران توانسته شش قدرت جهان را فریب بدهد و کلاه سرشان بگذارد، در نوع خود بسیار مهم و قابل توجه است.

وی از طرفی دیگر اعتراف وزیر خارجه آمریکا در مواجه با جمهوری‌خواهان در مقابل کنگره که می‌گوید ایران به قدرت هسته‌ای رسیده و تسلیم شدن این کشور خیالی خام و وهم‌انگیز است و ادامه تحریم‌ها تنها به عمیق‌تر شدن شکاف بین آمریکا و اروپا منجر خواهد شد و اگر اسرائیل دست به حمله نظامی یا سایبری علیه ایران بزند، سخت اشتباه کرده را حاکی از واقعیت مهم پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و هسته‌ای دانست و گفت: اینکه رئیس‌جمهوری آمریکا مخالفان توافق هسته‌ای در این کشور را جنگ‌طلب معرفی می‌کند و به اعراب خلیج فارس می‌گوید بودجه نظامی شما 10 برابر بودجه ایران است، چرا ایران‌هراسی می‌کنید؟ و در سرزمین‌های اشغالی قدس نیز حتی نیروهای نظامی علیه نتانیاهو و دولتمردان دیگر این رژیم عنوان می‌کنند که این رژیم در حالت انزوای سیاسی در جهان است، نشانه دیگری از تحولات مثبت و ادامه جنگ سرد در منطقه و جهان است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیداواری کرد: در شرایط کنونی و حساس منطقه به ویژه پس از نتایج مذاکرات، منتقدان داخلی با حفظ مصالح و منافع ملی کشور، ضمن توضیح مواضع خود، سعی کنند آرامش، امید و همدلی و اتحاد بین مردم را حفظ و تقویت کنند.

هاشمی‌رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود تغییر موضع ترکیه در مورد گروهک تروریستی داعش و پیوستن این کشور به ائتلاف ضد این گروه را از دیگر تحولات اخیر در منطقه توصیف کرد و افزود: ممکن است اقدام تروریستی این گروه در شهر مرزی سوروچ - ترکیه و کشته شدن افراد بیگناه زیادی در این اقدام تروریستی در این تغییر نگرش ترکیه مؤثر باشد، ولی در مجموع ورود این کشور به صحنه جنگ با داعش و اجازه استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک به آمریکایی‌ها برای بمباران مواضع داعش، می‌تواند راه حملات زمینی علیه داعش را هموار و نقطه امیدی برای اضمحلال این گروه باشد و همچنین بمباران مرکز پ.ک.ک در شمال کردستان عراق در تحولات این منطقه نیز مؤثر خواهد بود.

وی ناکامی و شکست عربستان سعودی در حملات کور و ظالمانه به کشور مظلوم یمن و عجله این کشور در سرکوب مردم یمن با 44 حمله دیشب به صعده را برای پایان دادن به مشکلات خود در منطقه، یکی دیگر از تحولات مهم منطقه ذکر کرد و گفت: هر چند این کشور برای خلاصی از مصائب حمله به کشور یمن، حملات هوایی خود را افزایش داده، ولی در نهایت جز شکست و بدنامی‌های بدتر برای عربستان عواقبی نخواهد داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجموع تحولات منطقه‌ای و جهانی را نشانه حاکم شدن نوعی تعقل و اجماع جهانی برای مبارزه با تروریسم و گروه‌های افراطی و تندرو توصیف کرد و با توجه به استقبال بسیاری از کشورهای جهان برای برقراری تعامل و همکاری با جمهوری اسلامی ایران گفت: باید هوشیارانه و به دور از افراط و تفریط‌های احساسی و عجولانه، راه را گم نکنیم و با تدبیر و تعاملات جهانی، خود را تقویت و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

هاشمی‌رفسنجانی تأکید کرد: خوشبختانه از شروع مذاکرات تاکنون، رهبری انقلاب بر کلیت امور اشراف دارند و باید ظلم‌هایی که در حق کشورمان طی این چند سال شده، جبران و با تکیه بر احکام مترقی اسلام و مردم مقاوم، صبور و متمدن خود، راه توسعه و پیشرفت کشور را برای آینده هموارتر کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به همه گروه‌ها، جناح‌ها و شخصیت‌ها و مسئولان توصیه کرد: مبادا ارزش و جایگاه کنونی جمهوری اسلامی ایران را دست کم بگیریم.

وی گفت: با حفظ انتقاد سازنده، نباید با طرح موضوعات متعصبانه جناحی و سیاسی، عزت و اقتدار کشور را تضعیف کنیم.

هاشمی‌رفسنجانی افزود: باید با همدلی، همیاری و پرهیز از تخریب و بداخلاقی‌های سیاسی نسبت به یکدیگر، وحدت و یکپارچگی خود را برای استفاده از موقعیت‌ها و فرصت‌های مناسب در جهان و منطقه حفظ کنیم.
برچسب ها: 

نگاه و فریاد


negah

نگاه و فریاد

استادى از شاگردانش پرسید: چرا ما وقتى عصبانى هستیم داد می‌زنیم؟ چرا مردم هنگامى که خشمگین هستند صدایشان را بلند می‌کنند و سر هم داد می‌کشند؟

شاگردان فکرى کردند و یکى از آن‌ها گفت: چون در آن لحظه آرامش و خونسردیمان را از دست می‌دهیم.

مشاهده ادامه مطلب