تلخ وشیرین94

دوستانه

تلخ وشیرین94

دوستانه

سه کلید ورود به بهشت!

اگرچه ورود به بهشت به عنوان وعده برحق الهی و محل سکونت مومنان در دیار باقی بعضا در ذهن ما با دشواری های بسیار همراه است اما با سه خلصت انسان می تواند از همه درهای بهشت به آن داخل شود.
عقیق:مقصود از مجادله و ستیزه و دشمنى مباحثات و گفتگوهائى است که میان مردم برپا مى‏شود و بر سخن یک دیگر اعتراض می کنند، براى اینکه سخن خود را اگر چه باطل ست به کرسى نشانند و اظهار فضل و دانش کنند، از این رو غالبا این گونه مباحثات به دشمنى و دشنام و دورى از یک دیگر می کشد و اما بحث و مجادله براى اظهار حق یا فهمیدن حق محبوب و پسندیده است، چنان که خداى تعالى فرماید: «وَ جادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ «بروش نیکوترى با آنها مجادله کن».

امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «از مجادله و ستیزه بپرهیزید که دل هاى دوستان و برادران را بیمار کنند و نفاق رویانند (زیرا سلامتى دل به صفا و صمیمیت است و بیماریش به کینه و اندوه و پریشانى خاطر که از مجادله و ستیزه برخیزد و دوستان را با یک دیگر دورو کند).»





 

ادامه مطلب ...

سفیر روسیه که بود و چرا ترور شد + عکس

گزارش مشرق؛
«آندری کارلوف» در توافق صورت گرفته میان ایران، روسیه و ترکیه نقش مهمی داشت و همین‌طور یکی از کانال‌هایی بود که از طریق آن روابط میان مسکو و آنکارا رو به بهبود گذاشته بود.
سرویس جهان مشرق- «آندری کارلوف» سفیر روسیه در آنکارا در آخرین ساعات روز دوشنبه (به وقت تهران) در حالی که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «روسیه از نگاه ترک‌ها» در آنکارا برای حاضرین سخنرانی می‌کرد، توسط فردی که «مولود مرت آلتین‌تاش» 22 ساله از اعضای پلیس آنکارا شناسایی شده، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد. گزارش‌های متعددی درباره این اتفاق منتشر شده که بعضاً توصیفات متفاوتی را ارائه کرده‌اند.
 
سفیر روسیه که بود و چرا ترور شد
ضارب (راست) از پشت به کارلوف (روی زمین) شلیک کرده و سپس چند نفر دیگر را هم مجروح کرد؛ وی سپس در درگیری با نیروهای ویژه ترکیه کشته شد


 
ادامه مطلب ...

شب یلدا





 دوستان عزیز امید وارم شب یلدای خوبی داشته باشید.