تلخ وشیرین94

دوستانه

تلخ وشیرین94

دوستانه

تشییع پیکر مرحوم سرهنگ ابوالقاسم حسن آبادی

1395/11/23 شنبه

با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین ارتش برگزار شد؛تشییع پیکر مرحوم سرهنگ ابوالقاسم حسن آبادی

پیکر پاک و مطهر سرهنگ ابوالقاسم حسن آبادی بعد از ظهر امروز شنبه 23/11/95 بر روی دستان جمع کثیری از مسئولین ارتش و همرزمان آن مرحوم تشییع شد .

 
 پیکر پاک و مطهر سرهنگ ابوالقاسم حسن آبادی بعد از ظهر امروز شنبه 23/11/95 بر روی دستان جمع کثیری از مسئولین ارتش و همرزمان آن مرحوم تشییع شد .
به گزارش روابط عمومی ارتش دراین مراسم که با حضور امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا، امیر سرتیپ حبیبیان رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین ارتش برگزار شد، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران بر پیکر مرحوم سرهنگ حسن آبادی نماز اقامه نمود.
پیکر مطهر آن مرحوم پس از تشییع به زادگاهش، شهرستان سبزوار منتقل و به خاک سپرده شد.

شایان ذکر است مرحوم سرهنگ ابوالقاسم حسن آبادی از چهره های علمی و فرهنگی و از ذاکرین اهل بیت(ع) در ارتش جمهوری اسلامی ایران، مجری نماز جمعه، مراسم22 بهمن، مراسم برائت از مشرکین و راهپیمایی به یاد ماندنی نهم دی تهران بود.



 روحش شاد باشد 

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: لزوم آموزش های مداوم خود و دگرامدادی در کشور

سپاه نیوز: رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، با تاکید بر لزوم آموزش های مداوم ' خود و دگرامدادی' گفت : مدیریت بحران تنها به جنگ ها محدود نمی شود و با توجه به مستعد بودن کشور در مواجهه با بلایای طبیعی، دامنه آموزش های امدادگری به سایر اقشار جامعه نیز باید گسترش یابد.


به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن عراقی زاده  رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در اولین روز همایش 'پرستاری و مدیریت بحران نیروهای مسلح' با اشاره به قدر و منزلت خدمات پرستاران در پیشگاه خداوند متعال، اظهار کرد : یکی از بزرگترین ، شایسته ترین و البته مقبول ترین عبادات در نزد خداوند رسیدگی به بیماران و دردمندان است و پرستاران باید قدردان این توفیق بزرگ الهی باشند.

وی بر لزوم تکریم و بزرگداشت بیماران از سوی تیم درمان تأکید و خاطر نشان کرد: 'نگاه یکسان' و برخاسته از تکریم و احترام به بیماران است که قدر و منزلت خدمات شما پرستاران را بالا می برد.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه جنگ های آینده با تجربه ای که ما از دوران دفاع مقدس تجربه کردیم، کاملا متفاوت است، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ما با مفاهیمی همچون خاکریز، کانال، سیم خاردار، میدان میم و ... مواجه بودیم، اما آنچه که از جنگ های آینده متصور است نبردی در وسعت یک جغرافیای 360 درجه است.

وی اضافه کرد: این جنگ ها به شدت مبتنی بر تکنولوژی های رباطی ، الکترونیکی ، سلاح های نامتعارف ، تهاجمات سایبری ،تخریب انسجام روحی ، روانی و به کارگیری نیروهای استیجاری و نیابتی هستند.

سردار عراقی زاده تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان دست اندرکاران بهداشت، امداد و درمان، اشراف اطلاعاتی دقیق از سناریوی این جنگ ها و پیش بینی تمهیدات لازم برای مقابله ، مدیریت عوارض و خسارات ناشی از این جنگ ها است.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح افزود: متون آموزشی ما در دانشگاه های پرستاری و پیراپزشکی باید متناسب با تهدیداتی که در جنگ های نوین متصور است، پیش بینی و تدوین شود. آموزش های 'خود و دگر امدادی' به عنوان یک اصل در نیروها نهادینه شود.

وی با اشاره به وسعت و گستردگی جنگ های آینده بر لزوم آموزش های مداوم ' خود و دگرامدادی' تأکید و تصریح کرد: باید متولیان و دست اندرکاران حوزه بهداشت ، امداد و درمان در نیروها ترتیبی اتخاذ کنند که با تداوم دوره های آموزشی ' خودامدادی و دگرامدادی' هر نیرو به تنهایی یک امدادگر و دگرامداد باشد تا در مواقع بحران اقدامات اولیه امدادی را برای خود و همرزم انجام دهد.

این مقام نظامی خاطر نشان کرد: مدیریت بحران تنها به جنگ ها محدود نمی شود و با توجه به مستعد بودن کشور در مواجهه با بلایای طبیعی ضرورت دارد دامنه آموزش های امدادگری به سایر اقشار جامعه نیز گسترش یابد تا آمار مرگ و میر تا آنجا که امکان دارد کاهش پیدا کند.


 تحلیل: سردار عزیز   لطفا یک نمونه از آموزش هایی که برای مقابله در جنگ های آینده داده اید را اشاره کنید آموزش خود امدادی که اصل است  و هر کسی باید بتواند از خودش مراقبت کند  مثل یک سرباز در زمان جنگ که باید از سلاحش استفاده کند

چه زمانی قرار است برای نجات خوزستان به آب و آتش بزنیم؟

چه زمانی قرار است برای نجات خوزستان به آب و آتش بزنیم؟



گویی بحران خوزستان چون نه سیل است و نه زلزله و نه بحرانی شبیه اتفاقاتی که تاکنون بارها مشابهش را دیده‌ایم، ضرورتی برای شکل گیری بسیج عمومی و رسیدگی به مشکلات با تمام توان احساس نشده است. گویی تنها چشم انتظار جان باختن افراد هستیم تا مجاب شویم با تمام توان به یاری مردم بشتابیم و ایشان را از مشکلاتی که گرفتارش هستند (خواه به دلیل قصور خودشان به وجود آمده باشد و خواه نتیجه قصور دیگران باشد) رهایی بخشیم.
 مسئولان به فکر باشید  یک بار غافلگیری گریبانتان را نگیرد   چه صبورهستند   خوزستانی ها


درخانه سفیر چه خبر بود؟!

حسین شریعتمداری:

درخانه سفیر چه خبر بود؟!

خبرگزاری فارس: درخانه سفیر چه خبر بود؟!

امضای قرارداد تجاری در منزل سفیر سوئد، این تردید را پیش می‌کشد که -خدای نخواسته و با عرض پوزش- مبادا برخی از دولتمردان کشورمان حرف‌های در گوشی! و محرمانه‌ای! داشته‌اند که نمی‌خواسته‌اند به گوش برخی دیگر از مسئولان نظام برسد و آنان را ملزم به پاسخگویی و توضیح کند! ان‌شاءالله که اینگونه نباشد!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری طی مطلبی در روزنامه کیهان نوشت: دیروز در اقدامی غیرمنتظره و سؤال‌برانگیز، مراسم امضای قراردادهای تجاری میان ایران و سوئد به جای مراکز رسمی کشورمان در منزل سفیر سوئد برگزار شد. در این مراسم، نخست‌وزیر سوئد و هیئت همراه وی و تعدادی از وزرای کشورمان و معاونان آنها و تنی چند از فعالان اقتصادی حضور داشتند.

براساس یک اصل شناخته شده دیپلماتیک، قراردادها و مقاوله‌نامه‌ها و... در مراکز رسمی کشور میزبان امضاء می‌شود و انتقال آن به منزل سفیر کشور میهمان نه فقط با روال جاری و تعریف شده سیاسی مغایرت دارد، بلکه تحقیر کشور میزبان  را نیز به دنبال دارد  و دولتمردان محترم باید توضیح بدهند که با چه انگیزه‌ای به این اقدام تحقیرآمیز تن داده‌اند؟ در این خصوص گفتنی است؛

1- عکس‌های منتشر شده از مراسم مورد اشاره، نشان می‌دهد که خانم‌های عضو هیئت همراه نخست‌وزیر سوئد بدون حجاب در مراسم حضور یافته‌اند و گفته می‌شود نخست‌وزیر و سفیر سوئد برای حضور بدون حجاب این خانم‌ها اصرار داشته‌اند که مراسم در منزل سفیر سوئد انجام بپذیرد! این استدلال صرفنظر از صحت و سقم آن به یک بهانه شبیه است و نمی‌تواند توجیه کننده مراسم مزبور باشد چرا که خانم‌های حاضر در مراسم می‌توانستند مراسم یاد شده را که بیشتر به یک «کولتل پارتی» شبیه است بدون حضور وزرا و دولتمردان کشورمان در منزل سفیر برگزار کنند. اما سیاستمداران سوئدی می‌دانسته‌اند که، حضور مسئولان بلندپایه دولتی در مراسم یاد شده می‌تواند نشانه بی‌احترامی مسئولان کشورمان به قوانین اسلامی باشد،که اینگونه نیز بوده است!

2- برگزاری مراسم امضای قراردادها در منزل سفیر سوئد، به جای مراکز رسمی و دولتی، می‌تواند این توهم را به دنبال داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران توان حفظ امنیت مراسم را نداشته است و به این علت مراسم در منزل سفیر صورت گرفته است! یعنی القای ناامنی در ایران اسلامی، آنهم در حالی که جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور منطقه و یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. آیا مسئولان دولتی کشورمان با حضور در مراسم یاد شده، آشکارا به ملت ایران و نظام اسلامی اهانت نکرده‌اند؟!

3- امضای قرارداد تجاری در منزل سفیر سوئد، این تردید را پیش می‌کشد که -خدای نخواسته و با عرض پوزش- مبادا برخی از دولتمردان کشورمان حرف‌های در گوشی! و محرمانه‌ای! داشته‌اند که نمی‌خواسته‌اند به گوش برخی دیگر از مسئولان نظام برسد و آنان را ملزم به پاسخگویی و توضیح کند! ان‌شاءالله که اینگونه نباشد!

4- اقدامی مشابه آنچه در منزل سفیر سوئد انجام گرفته است در طول تاریخ، نه فقط در ایران بلکه در هیچ کشور دیگری سابقه نداشته و کشورهای میزبان، اینگونه حرکت‌ها را نقض حاکمیت خود تلقی کرده و هرگز به آن تن نمی‌دهند.

اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان یک نمونه-تأکید می‌شود که فقط یک نمونه- از امضای قرارداد در خانه سفیر یک کشور میهمان را سراغ دارند، لطفاً به آن اشاره کنند و اگر سراغ ندارند - که به یقین ندارند- باید توضیح بدهند که با چه مجوزی دست به تحقیر ملت و نقض حاکمیت ملی زده‌اند؟!

5- و بالاخره؛ دولت یازدهم و دستگاه دیپلماسی آن، با اقداماتی نظیر امضای قرارداد در منزل سفیر، ارسال پیام دیپلماتیک از طریق ایمیل و توئیت و مذاکره در حال قدم زدن و... به این تردید جدی دامن زده است که قصد دارد روابط دیپلماتیک را از میدان و عرصه قابل کنترل و نظارت به عرصه‌های غیرقابل نظارت و بیرون از میدان دید مسئولان عالی‌رتبه‌تر بکشاند! ایمیل و توئیت و قدم زدن و برپایی مراسم رسمی حوزه‌های دولتی در منزل سفیر و... از همین دست روابط دیپلماتیک غیرقابل ارزیابی و نظارت است. نیست؟ اگر هست- که هست- چه کسی و یا کدام قانون چنین اجازه‌ای را به آنها داده است؟!