تلخ وشیرین94

دوستانه

تلخ وشیرین94

دوستانه

محسن رضایی» رییس کرسی‌های نظریه‌پردازی شد

«محسن رضایی» رییس کرسی‌های نظریه‌پردازی شد
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱
«محسن رضایی» طی حکمی به ریاست کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه عالی دفاع ملی منصوب شد.

به گزارش فارس، طی حکمی سردار سرلشگر محسن رضایی را به عنوان رئیس کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره حوزه­ مطالعات نظامی، دفاعی-امنیتی و مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی منصوب شد.

به موجب این حکم نظارت بر فرایند اجلاسیه‌های نظریه پردازی با حضور ناقدان و داوران، برنامه ریزی برای گفتمان سازی نظریه پردازی در حوزه‌های دفاعی و امنیتی، بررسی طرحنامه‌های علمی و انتخاب شورای داوران و ناقدان و... از جمله وظایف این کمیته است که ریاست آن بر عهده سردار محسن رضایی است.

براساس این گزارش، محسن رضایی اقتصاددان، سیاست‌مدار، استاد دانشگاه و فرماندهٔ نظامی ایرانی است که هم‌اکنون به‌عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین مدرس دانشگاه امام حسین فعالیت می‌کند.

وی در فاصله سال‌های 1360 تا 1376 برای 16 سال، فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده داشت.

24 مهرسالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛

1395/7/24 شنبه

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:همه دست آوردها و امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا است

همزمان با 24 مهرماه، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در حوزه مرکزی این سازمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

همزمان با 24 مهرماه، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در حوزه مرکزی این سازمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین صفایی در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 24 مهرماه 1358؛ گستره فعالیت ها و دستاوردهای این سازمان از ابتدا تا امروز را بسیار ارزشمند و اثرگذار توصیف نمود و افزود: همه دست آوردها و امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا است و امیدواریم همه ما به گونه ای عمل کنیم که فردای قیامت شرمنده امام (ره) و شهدا نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به نهضت عاشورا، یکی از مهمترین اهداف این نهضت را اقامه عدل توصیف نمود و افزود: امام حسین (ع) چون ظلم حکومت یزید را می دید، مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داده و با قیام کردن علیه حکوت ظلم و فساد به شهادت رسید.

حجت الاسلام صفایی در ادامه با اشاره به ضرورت بصیرت و بصیرت افزایی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: اگر بخواهیم مکتب اسلام را در دو کلمه توصیف کنیم، آیه «لا تظلمون و لا تظلمون» یعنی نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید؛ کفایت می کند و امام حسین (ع) و یاران باوفایش چنین روحیه ای داشتند. ضمن اینکه اصحاب حضرت دارای بصیرت و موقعیت شناسی هم بودند. اما کسانی هم در آن زمان بودند که دوست نداشتند ظلم کنند و زیرباز ظلم بروند اما فاقد بصیرت لازم بوده و در موقع ضرورت نتوانستند به یاری امام بشتابند، لذا در کنار عدالت طلبی و ظلم گریزی داشتن بصیرت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. 

دلتنگی

miss you
Though you are not here

Wherever I go
Or whatever I do
I see your face in my mind
And I miss you so
I miss telling you everything
I miss showing you things
I miss our eyes
Secretly giving each other
Confidence
I miss your touch
I miss our excitement together
I miss everything we share
I don’t like missing you
It is very cold and lonely feeling
I wish that I could be with you
Right now
Where the warmth of our love
Would melt the winter snows
But since I can’t be
With you right now
I will have to be content
Just dreaming about
When we will be together again



دلم برایت تنگ می شود
گرچه اینجا نیستی
هر جا می روم
یا هر کار می کنم
صورت تو را در خیال می بینم
و دلم برایت تنگ می شود
دلم برای همه چیز گفتن با تو تنگ می شود
دلم برای همه چیز نشان دادن به تو تنگ می شود
دلم برای چشم هایمان تنگ می شود که
پنهانی به هم دل می دادند
دلم برای نوازشت تنگ می شود
دلم برای هیجانی که با هم داشتیم تنگ می شود
دلم برای همه چیزهایی که با هم سهیم بودیم تنگ می شود
دلتنگی برای تو را دوست ندارم
احساس سرد و تنهایی است
کاش می توانستم با تو باشم
همین حالا
تا گرمای عشق ما
برف های زمستان را آب کند
اما چون نمی توانم
همین حالا با تو باشم
ناچارم به رویای زمانی که
دوباره با هم خواهیم بود
قانع باشم.
همیشه با تو ...

واکنش آمریکا به هشدار سپاه به عربستان

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هشدار دریایی امروز سپاه به عربستان برای دور ماندن از آب‌های سرزمینی ایران را باعث تشدید تنش‌ها در منطقه دانسته و می‌گوید «از عبور آزادانه کشتی‌ها حمایت می‌کنیم.»
کد خبر: ۶۲۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸ 06 October 2016
امتیاز خبر: 84 از 100 تعداد رای دهندگان 23997
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هشدار دریایی امروز سپاه به عربستان برای دور ماندن از آب‌های سرزمینی ایران را باعث تشدید تنش‌ها در منطقه دانسته و می‌گوید «از عبور آزادانه کشتی‌ها حمایت می‌کنیم.»

به گزارش فارس، «مارم تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به هشدار امروز نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شناورهای شرکت‌کننده در رزمایش عربستان و متحدانش در خلیج‌فارس واکنش نشان داد.

سپاه امروز به شناورهای حاضر در رزمایش سپر خلیج (فارس) هشدار داده بود که هیچ یک از آنها حق نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی ایران را ندارند و در صورت گذشتن از مرزهای آبی کشور «مقابله متناسب و فوری» انجام خواهد شد.

خبرنگار آسوشیتدپرس در این خصوص سوالی از تونر پرسید که وی پاسخ داد: «ندیده‌ام این بیانیه (سپاه پاسداران) را ولی اگر همانطور باشد که شما گفتید، باعث تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد.»

تونر با لحنی تهدیدآمیز ادامه داد: «ما در آنجا (خلیج‌فارس) هم مثل همه جاهای دیگر دنیا، از تردد آزاد کشتی‌ها حمایت خواهیم کرد.»