تلخ وشیرین94

دوستانه

تلخ وشیرین94

دوستانه

سردار دهقان:جهان عاری از خشونت و افراطی گری جهانی عاری از رژیم صهیونیستی است

سردار دهقان:جهان عاری از خشونت و افراطی گری جهانی عاری از رژیم صهیونیستی است

سپاه نیوز : وزیر دفاع گفت: جهان عاری از خشونت و افراطی گری یعنی جهانی عاری از رژیم صهیونیستی و این را جهان اسلام در روز قدس فریاد می‌کشد.

 

به گزارش سپاه نیوز ؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آستانه روز جهانی قدس و همزمان با 31 خرداد سالروز شهادت وزیر دفاع شهید دکتر مصطفی چمران طی سخنانی اظهار داشت: جهان عاری از خشونت و افراطی گری یعنی جهانی عاری از رژیم صهیونیستی و این را جهان اسلام در روز قدس فریاد می کشد؛ چرا که امروز منشاء و سرچشمه همه گرفتاری ها، خشونت ها و نا امنی ها در جهان اسلام بلکه سراسر جهان، رژیم جعلی و جانی صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکای جهانخوار است.

 

سردار دهقان افزود : روز جهانی قدس یکی از بزرگترین و کارآمدترین یادگارهای امام راحل عظیم الشان برای تحقق غلبه مستضعفین بر مستکبرین و پیروزی ملت فلسطین بر رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف است و مسلمانان و آزادگان جهان در این روز تاریخی با شعار مرگ بر اسرائیل بر خشونت، افراطی گری، ترور، اشغالگری، تجاوز و وحشیگری خط بطلان می کشند.

 

وزیر دفاع تصریح کرد ملت انقلابی و هوشیار ایران اسلامی امسال نیز با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن همراهی با ملت مظلوم فلسطین برای تحقق آرمان آزادی قدس شریف، پاسخی قاطع و کوبنده به تهدیدات تروریسم جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند داد.

 

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره وزیر دفاع شهید، دکتر مصطفی چمران اظهار داشت :آن شهید عزیز نیز با حضور در لبنان و فلسطین و خط اول مبارزه با رژیم صهیونیستی آرمانی جز رهایی قدس شریف و آزادی فلسطین مظلوم نداشت.

 

وزیر دفاع در پایان با بیان اینکه پیام شهید چمران و همرزمان شهیدش در  سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای مردمی حفظ استقلال، عزت و اقتدار ایران اسلامی در برابر نظام سلطه است؛ تاکید کرد: اگر امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل، مقتدر و اثرگذار در معادلات منطقه ای و جهانی ظاهر می شود بواسطه رهبری حکیمانه، هوشمندانه و ظلم ستیز فرماندهی معظم کل قوا، حضور و هوشیاری ملت رشید ایران و ایثار جانفشانی شهیدان بزرگی همچون شهید چمران است.

زلزله سیاسی در عربستان‌سعودی

محمد بن سلمان با فرمان پادشاه عربستان به عنوان ولیعهد انتخاب شد
ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان طی حکمی محمد بن نایف را از ولیعهدی برکنار کرد و پسرش محمد بن سلمان را جانشین وی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
پادشاه عربستان در پی رای‌گیری در هیئت بیعت از مجموع 34 را با 31 رای ولیعهد این کشور را برکنار و پسرش را ولیعهد کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از اسکای نیوز، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان صبح امروز (چهارشنبه) طی حکمی سلطنتی محمد بن نایف، وزیر کشور و ولیعهد را از ولیعهدی برکنار کرد و محمد بن سلمان، پسرش و جانشین ولیعهد و وزیر دفاع را ولیعهد کرد.

زلزله سیاسی در عربستان/ پادشاه عربستان بن نایف را برکنار و پسرش را ولیعهد کرد

به نوشته ایسنا، پسر پادشاه همچنین به عنوان معاون نخست‌وزیر تعیین شده است در حالی که همچنان وزیر دفاع باقی می‌ماند.

در رای گیری هیئت بیعت، محمد بن سلمان از 34 رای با 31 به سمت ولیعهدی رسیده است.

براساس گزارش خبرگزاری واس، دستور پادشاه بند ب ماده پنج از اساسنامه حکومتی را تعدیل کرده به این ترتیب که عبدالعزیز وتضمن الأمر الملکی بحسب وکالة "واس"، ما یلی: "تعدل الفقرة ب من المادة الخامسة من النظام الأساسی للحکم لتکون بالنص الآتی : " یکون الحکم فی أبناء الملک المؤسس عبدالعزیز بن عبد الرحمن الفیصل آل سعود وأبناء الأبناء ، ویبایع الأصلح منهم للحکم علی کتاب الله تعالی وسنة رسوله صلی الله علیه وسلم ولا یکون من بعد أبناء الملک المؤسس ملکا وولیا للعهد من فرع واحد من ذریة الملک المؤسس"

کما أمر الملک سلمان بتعیین الأمیر عبد العزیز بن سعود بن نایف وزیراً للداخلیة، وتعیین أحمد بن محمد السالم نائباً لوزیر الداخلیة بمرتبة وزیر، إعفاء الدکتور ناصر الداود من منصبه وتعیینه وکیلا لوزارة الداخلیة بمرتبة وزیر.

وأمر الملک سلمان بتعیین الأمیر بندر بن خالد بن فیصل بن عبدالعزیز مستشاراً بالدیوان الملکی بمرتبة وزیر

إلی ذلک، تم تعیین الاستاذ عبد الرحمن الربیعان مستشارا بالدیوان الملکی بمرتبة وزیر، وتعیین الأمیر فیصل بن سطام بن عبد العزیز سفیرا للمملکة لدی الجمهوریة الإیطالیة بمرتبة وزیر، وتعیین  الأمیر ترکی بن محمد بن فهد بن عبد العزیز مستشارا بالدیوان الملکی بمرتبة وزیر

به نوشته مهر، این اولین بار در تاریخ عربستان است که حکومت از پدر به پسر منتقل می‌شود، از زمان تأسیس پادشاهی آل سعود تخت و تاج از برادر به برادر منتقل میشده است. با توجه به اختلافات داخلی  آل سعود بعد از شکست های محمد بن سلمان در جنگ یمن، احتمال مخالفت با این تصمیم نیز وجود دارد.

این خبر در حالی منتشر شده که عزل و نسب های اخیر پادشاه عربستان حاکی از تلاش او برای کم کردن دامنه قدرت محمد بن نایف ولیعهد این کشور بود. بعد از بحرانی که عربستان و امارات برای قطع روابط با قطر ایجاد کردند، مجتهد فعال و افشاگر توییتری در توییتی اعلام کرده بود که محمد بن سلمان با حمایت امارات به دنبال دست یابی به تاج و تخت پادشاهی در این کشور است به این ترتیب حالا محمد بن سلمان فقط یک مرحله با تبدیل شدن به شاه عربستان فاصله دارد.

مهارت های زندگی زناشویی


مهارت های زندگی زناشویی؛ ۱۰ مهارتی که هر زن و شوهری باید بداند

مهارت های زندگی زناشویی؛ ۱۰ مهارتی که هر زن و شوهری باید بداند

ازدواج پیوندی است که انتظار می‌رود روزبه‌روز مستحکم‌تر شود و تا ابد ناگسستنی باقی بماند. این در حالی است که پیوند بسیاری از زوج‌ها در اثر ناملایمات زندگی سست می‌شود و در موارد حاد به جدایی می‌انجامد. در واقع، نافرجامی اغلب زندگی‌های مشترک به علت عدم تسلط طرفین بر مهارت‌‌ های زندگی زناشویی است و از بی‌توجهی به پیش‌نیازهای مهارتی ازدواج موفق ناشی می‌شود.


  ادامه مطلب ...

فرمانده کل ارتش می‌گوید که هیچ خطری مرزهای غربی ما را تهدید نمی‌کند

فرمانده ارتش می‌گوید که هیچ خطری مرزهای غربی ما را تهدید نمی‌کند
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه به طور قطع هیچ خطری مرزهای غربی ما را تهدید نمی‌کند، گفت: داعش برای ما مانند سگی وحشی است و نه تنها به راحتی حساب آنها را خواهیم رسید، بلکه جواب اربابان آنها را هم می‌دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش صبح امروز در مرزهای غربی کشور به ویژه مرز نفت شهر حاضر شد و اقتدار نیروهای واکنش سریع نیروی زمینی ارتش را ارزیابی کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ فرمانده کل ارتش تاکید کرد: اینجا فقط برای دفاع حضور نداریم بلکه برای شکار هم مستقریم. وی با تاکید بر اینکه به طور قطع هیچ خطری مرزهای غربی ما را تهدید نمی‌کند، گفت: داعش برای ما مانند سگی وحشی است و نه تنها به راحتی حساب آنها را خواهیم رسید، بلکه جواب اربابان آنها را هم می دهیم.

هشدار شدید مقامات نظامی کشور به داعش؛ به حساب خودش و اربابانش می‌رسیم

صالحی آمادگی نیروهای مستقر در مرزهای غربی جمهوری اسلامی ایران را بسیار مقتدرانه خواند و تاکید کرد: برای امنیت مرزها باید شکرگزار خدا باشیم و نماد عملی این شکرگزاری حضور جوانان پای کار ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزهاست که به دستور رهبرشان لبیک گفتند و مردم در شهرها و خانه های خود کاملاً آرام باشند.

همچنین در پی شایعاتی مبنی بر حضور گروهک‌های تروریستی در مرزهای غربی ایران و انتشار آن در صفحه‌های مجازی، سرلشکر صالحی تاکید کرد: تا ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزی غرب کشور حضور جدی دارد هیچ تروریستی به خود جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را نخواهد داد و با هر تحرکی در طول شبانه روز به شدت برخورد خواهیم کرد.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در جریان بازدید امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش از مرزهای غربی کشور گفت: یگان واکنش سریع نیروی زمینی در این منطقه مأموریتی دارد و فرمانده کل ارتش برای ارزیابی توان دفاعی نیروهای واکنش سریع و بازدید تجهیزات به روز این نیروها به مناطق غربی کشور سرکشی کرد و ما آماده دستور از فرمانده کل ارتش هستیم.

کورودنخستین سری از نظامیان ارتش ترکیه به قطر



تهران-ایرنا- دولت قطر ساعتی پیش اعلام کرد: نخستین سری از نظامیان ارتش ترکیه در راستای اجرای توافقنامه نظامی میان دو کشور وارد دوحه شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از نشریه القبس، نیروهای ترک شامل سربازان نیروی زمینی ارتش ترکیه هستند و پس از ورود به دوحه به کمپ'طارق بن زیاد' در دوحه منتقل شدند و تمریناتی را در این پادگان انجام دادند.
ترکیه در سری نخست نظامیان اعزامی به قطر تانک و سلاح های سنگین را نیز به دوحه ارسال کرده است.
ترکیه اعلام کردکه هدف از اعزام نیرو به خلیج فارس تلاش برای حفظ امنیت قطر و منطقه در برابر تهدیدات است.
پارلمان ترکیه به تازگی قانون اعزام سربازان ارتش ترکیه به دوحه را تصویب کرده بود.
پروتکل همکاری مشترک در زمینه های آموزش نظامی دو کشور در سال 2015 و موافقتنامه استقرار پایگاه نظامیان ترکیه در قطر در سال 2016، در چهارچوب مفادتوافقنامه همکاریهای امنیتی مقامات دو کشور ترکیه و قطر در سال 2001 به امضای مقامات عالی دو کشور رسیده بود که با تصویب مجلس و تایید رئیس جمهوری قابلیت اجرایی پیدا کرد.
به موجب مفاد این موافقتنامه همکاری مشترک نظامی، مقرر شده است که قطر به عنوان کشور میزبان به کشور ترکیه اجازه دهد تا از بنادر، فرودگا‌هها، اردوگاهها، واحدهای نظامی و نهادهای امنیتی و تاسیسات نظامی آن کشور استفاده کند.
براین اساس، همچنین دو کشور قرار است با واحدهای نیروهای مسلح و نهادهای نظامی دو طرف همکاری داشته باشند و در این زمینه بازدیدهای متقابلی در دو کشور صورت گیرد.
براساس مصوبه مجلس ترکیه، همچنین مقررشده است که دو کشور درحین برگزاری رزمایش مشترک نظامی، ناظران نظامی کشور مقابل را دعوت کنند و همچنین قرار است در خصوص مبادله اطلاعات و بهبود و پیشرفته سازی نحوه برگزاری رزمایش ها و آموزش ها تمهیداتی اندیشیده شود.