تلخ وشیرین94

دوستانه

تلخ وشیرین94

دوستانه

شب یلدایتان بی موبایل باد

خاطره بلندترین شب سال را بدون موبایل در دفتر خاطرات زندگی های پر از صفر و یکمان حک کنیم.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه دور کرسی نشسته بودیم گفت نیت کن، دیوان حافظ را برداشت و با نثار یک فاتحه به روحش آن را باز کرد. در میان همهمه بازی بچه ها در گوشه اتاق، صدای حافظ خواندنش را خوب نمیشنیدم چرا که پدربزرگم ریه هایش مشکل داشت و صدایش به سختی بیرون می آمد اما از این دور همی نهایت لذت را می بردم.



  ادامه مطلب ...

زیباترین جاذبه‌های طبیعی در دنیا + تصاویر

در این گزارش تصاویر زیباترین جاذبه های طبیعی در دنیا را مشاهده می کنید.
به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاذبه‌های گردشگری، به طور کلی به تمامی منابع، ویژگی‌ها و توانمندی‌های منطقه‌ای مورد نظر گویند که بتواند افراد و گروه‌ها را برای مقاصد مختلف از جمله مقاصد تجاری و بازرگانی، مقاصد تفریحی و سرگرمی، دیدارها و گسترش روابط، مقاصد فرهنگی، یادگیری و آموزشی، مقاصد شخصی و پرورش خویشتن، مقاصد ماجراجویانه و ورزشی و گاهی مقاصد پژوهشی و علمی، به خود جذب نماید، و در راستای این جذب، برای حفظ و پایداری ویژگی‌های آن منطقه و ایجاد منافع و مصالح برای ساکنان آن منطقه، مفید واقع شود.

 
ادامه مطلب ...

آیا "ترکیه و ناتو" در 7 روز روسیه را اشغال می‌کنند؟ آمار و نقشه


اخیرا اردوغان ادعایی را مطرح کرده که جای تامل عمیق دارد.
به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تنش های  بین ترکیه و روسیه از لفاظی وارد  فاز تهدید نظامی  شده و "مسکو و آنکارا"  یکدیگر را تهدید به اقدام نظامی می‌کنند.
 
ادامه مطلب ...

تبریک محسن‌رضایی به رهبری/ سربازان حضرتعالی؛ از ظریف تا سلیمانی در حال پیشروی در سنگرهای دشمن هستند

سردار رضایی: «جمعی با نگاه افراط‌گرایانه پیروزی‌ها را جام زهری دیگر تلقی کرده وعده‌ای مرعوب، برجام را کوتاه آمدن و عقب‌نشینی از ارزش‌ها و پناه بردن به عقلانیت تفسیر می‌کنند. درحالی‌که هیچ‌یک از این برداشت‌ها واقعیت خارجی ندارد.»
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار سرلشکر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه ای به محضر مقام معظم رهبری ، ضمن استقبال از دستاوردهای اخیر ایران در پرونده هسته ای، بر آمادگی نیروهای انقلاب در حفظ دستاوردهای نظام تاکید و بیان داشت: امروز فرزندان و سربازان رهبری، از ظریف گرفته تا قاسم سلیمانی درحال پیشروی در سنگرهای دشمن هستند و مطمئناً آینده‌ای پرافتخارتر از گذشته در انتظار ملت ایران است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی متن کامل این نامه به این شرح است:




 
ادامه مطلب ...

علت غفلت از مرگ چیست؟!



غفلت از مرگ,مرگ چیست,درباره مرگ,علت غفلت از مرگ

یکی از ویژگی‌های انسان که آثار آن متناسب با موضوع، متفاوت است غفلت می باشد؛ گاهی موضوع غفلت امری جزئی و قابل جبران، و گاهی امر مهمی از قبیل خدا، خود یا مرگ و حیات اخروی است. با وجود اینکه در دین اسلام  بر لزوم مرگ‌آگاهی و توجه به مرگ  تأکید شده  تا انسان‌ها را از طریق شناخت درست حقیقت مرگ به شناخت خود و به‌تبع آن، به فهم معنای زندگی رهنمون سازد.

 

اما می بینیم که بیشتر انسان ها از این اتفاق بزرگ غافلند و آن را به فراموشی سپرده اند! اسباب غفلت از یاد مرگ می‌تواند متفاوت باشد؛ گاهی خستگی مفرط، عصبانیت یا تندخویی و گاهی دیگر جهل و دنیاطلبی و به تعبیر امام علی علیه السلام، حب دنیا سبب غفلت می‌گردد. در مجموع می‌توان جهل و زیاده‌روی در حب دنیا را سبب اصلی غفلت از مرگ و حیات اخروی دانست. این دو سبب است که بذر آرزوهای بلند را در دل بشر می‌کارد و تقویت می‌کند. از این‌رو گاهی در تعابیر حضرت حب دنیا، گاهی آرزوهای بلند و گاهی دیگر ندانستن قدر خویشتن یا خودناشناسی سبب غفلت از آخرت دانسته شده است. در این مجال اندک یکسری عوامل غفلت را از دیدگاه امام علی علیه السلام بیان میکنیم.



  ادامه مطلب ...