تلخ وشیرین94

دوستانه

تلخ وشیرین94

دوستانه

پوتین از یک فناوری بسیار وحشتناک‌تر و خطرناک‌تر از بمب اتم نام برد!

رئیس‌جمهور روسیه در جمع گروهی از جوانان، از وجود یک فناوری که می‌تواند برای بشریت بسیار خطرناک‌تر از بمب اتم باشد، خبر داد.

پوتین از یک فناوری بسیار وحشتناک‌تر و خطرناک‌تر از بمب اتم نام برد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی در جشنواره جوانان و دانشجویان در شهر سوچی از وجود یک فناوری خبر داد که می تواند بسیار وحشتناک تر و خطرناک تر از سلاح های اتمی باشد. به عقیده رئیس جمهور روسیه، تولد انسان‌های برنامه‌ریزی شده از نظر ژنتیکی می تواند یک خطر بسیار بزرگ برای بشریت باشد. به گفته او، با وجود اینکه اینگونه انسان‌های برنامه ریزی شده می توانند در زمینه های پزشکی مفید باشند، خطرات بسیار زیادی را هم به دنبال دارند.

ولادیمیر پوتین اعلام کرد: می توان تصور کرد که دانشمندان بتوانند انسان‌هایی را با ویژگی های خاص تولید کنند. این شخص می تواند یک ریاضیدان بااستعداد و یا یک موسیقی‌دان فوق‌العاده باشد؛ اما در عین حال هم می تواند یک سرباز شجاع بدون داشتن کوچکترین عاطفه، احساس ترس، پشیمانی و درد باشد.

وی افزود: می بینید که بشریت در آینده ای نزدیک می تواند وارد مرحله ای از پیشرفت شود؛ مرحله ای که احتیاج به مسئولیت پذیری بالایی دارد و این چیزی که من توصیف کردم می تواند حتی از یک بمب اتم هم خطرناک تر باشد.

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: فناوری‌های نوین باید به صورت مؤثر و مفید مورد استفاده قرار بگیرند. اما بشریت نباید اصول اخلاق را هیچ گاه فراموش کند؛ زیرا نبود آن می تواند منجر به نابودی بشریت شود. انسان در هر کاری نباید اصول اخلاقی آن را فراموش کند. هرکاری که انجام می دهیم باید در چارچوب یک هدفی و آن هم تقویت بشریت باشد، نه نابودی بشریت.

در نوزدهمین جشنواره جوانان و دانشجویان که هفته گذشته در شهر سوچی روسیه برگزار شد، جوانان سراسر جهان حضور داشتند. بیش از 25 هزار نفر از بیش از 180 کشور مختلف در این جشنواره حضور یافتند. این جشنواره از سال 1947 تاکنون جوانان سراسر جهان را با هدف مقابله با جنگ و حمایت از دموکراسی دور هم جمع می کند.

مطهری خطاب به رئیس‌‌ قوه‌ قضاییه

با اشاره به اظهارنظر رییس قوه قضاییه درباره سیاست جهانی و برجام
نایب رئیس مجلس به سخنان رئیس قوه قضاییه درباره احضارها واکنش نشان داد و خطاب به وی گفت: خوب است رییس محترم قوه قضاییه که هر‌چند وقت یک بار درباره سیاست جهانی و برجام و مسائل خاورمیانه اظهارنظر می‌کنند و البته این کار در ذات خود مذموم نیست بلکه مفید است، خوب است که هر چند وقت یک بار نیز شخصا در جمع خبرنگاران یا دانشجویان حاضر شوند و به سوالات گوناگون آنها پاسخ دهند و این کار را خلاف شأن خود ندانند. ما از علی علیه السلام بالاتر نیستیم که در زمان خلافت خود فرمود از من در پنهان و آشکار انتقاد کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
در متن یادداشت علی مطهری آمده است؛ جناب آقای صادق لاریجانی رییس محترم قوه قضاییه در پاسخ به سخنان جناب آقای رییس‌جمهور (اینجا)در انتقاد از احضارهای زیاد قوه قضاییه، احضارها را امری دارای الزام قانونی دانسته‌اند(اینجا) به این معنی که اگر گزارش یا شکایتی وجود داشته باشد قوه قضاییه باید احضار کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، نائب‌رئیس مجلس افزوده است: این مطلب پذیرفته است اما سخن در صرف احضار نیست بلکه بیشتر در بعد از احضار است و قاعدتا مقصود رییس‌جمهور نیز همین بوده است. سخن در این است که وقتی مثلا خبرنگاری توسط دادسرای رسانه به نحو نامناسبی بازداشت می‌شود، بعد از آن تا مدتی حتی خانواده او از محل نگهداری او اطلاع ندارند و در حالی که طبق قانون اساسی باید ظرف 24 ساعت تفهیم اتهام شود و سپس کیفرخواست برای او صادر و به دادگاه ارسال شود مدت طولانی برخلاف قانون در بازداشت انفرادی باقی می‌ماند به این امید که تحت فشار روحی و جسمی اعترافی در جهت اتهام خود انجام دهد، نه اینکه ابتدا دلایل و اسناد متقنی وجود دارد و بعد او بازداشت می‌شود. نمونه آن بازداشت آقای ساسان آقایی روزنامه‌نویس است که بیش از یک ماه است در بازداشت به سر می‌برد یا خانم هنگامه شهیدی که بیش از شش ماه در بازداشت به سر ‌برد و سرانجام با زور اعتصاب غذا از زندان آزاد شد بدون آنکه کوچک‌ترین سند یا دلیلی در اثبات اتهام او به وی ارایه کنند.

مطهری به رئیس‌‌قوه‌قضاییه: تا کی نمایندگان پناه خانواده بازداشت‌شدگان باشند/از علی(ع)بالاتر نیستیم

تا کی باید ما نمایندگان مجلس خصوصا نمایندگان تهران ملجأ و پناه خانواده‌های این بازداشت‌شدگان باشیم و پی در پی به ما مراجعه کنند در حالی که کار زیادی هم از ما برنمی‌آید.

رییس محترم قوه قضاییه که هر‌چند وقت یک بار درباره سیاست جهانی و برجام و مسائل خاورمیانه اظهارنظر می‌کنند و البته این کار در ذات خود مذموم نیست بلکه مفید است، خوب است که هر چند وقت یک بار نیز شخصا در جمع خبرنگاران یا دانشجویان حاضر شوند و به سوالات گوناگون آنها پاسخ دهند و این کار را خلاف شأن خود ندانند. ما از علی علیه السلام بالاتر نیستیم که در زمان خلافت خود فرمود از من در پنهان و آشکار انتقاد کنید.

ایران مرزهای زمینی‌ با اقلیم کردستان را بست

المیادین مدعی شد:
شبکه المیادین مدعی شد که ایران مرزهای زمینی اش با کردستان عراق را بست.این شبکه خبری دقایقی پیش این خبر را به عنوان خبری فوری منتشر کرد. با این حال سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفته است که هیچ‌گونه اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است.
آفتاب‌‌نیوز : پس از برگزاری رفراندوم در کردستان عراق، در تاریخ دوم مهرماه ، کیوان خسروی،  سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده این شورا که به منظور بررسی درخواست دولت مرکزی عراق در خصوص انسداد مرزهای کشورمان با اقلیم کردستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به موثر واقع نشدن تلاش‌های سیاسی خیرخواهانه کشورمان و اصرار مسوولان اقلیم کردستان برای برگزاری رفراندوم در این منطقه با در خواست دولت مرکزی عراق مرزهای هوایی ایران بر روی پروازهایی که مبداء آن اقلیم کردستان است مسدود شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: بر اساس این تصمیم کلیه پروازهای ایران به مقصد فرودگاه‌های اقلیم کردستان نیز متوقف شده است.

به نوشته ایسنا، خسروی خاطرنشان کرد: تصمیم‌های عجولانه برخی مسوولان اقلیم کردستان ضمن محدود کردن قدرت بازیگری و گفت‌وگوی سازنده کردها در حاکمیت عراق ،امنیت مردم کرد، کشور عراق و منطقه را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.

تحلیل:»   متاسفانه طرح اسرائیلی  آمریکایی در مورد کردستان مستقل در واقع محل مانور اسرائیل واستقرار صهیونیست ها  اجرا شد

محدودیت خاتمی به ضرر انقلاب و ضد وحدت است


نایب رییس مجلس شورای اسلامی محدودیت‌های اخیر سیدمحمد خاتمی را باعث به هم زدن وحدت اجتماعی دانست و خواستار حل این موضوع از سوی دولت و شورای عالی امنیت ملی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود پزشکیان در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران درباره محدودیت‌های اخیر رئیس دولت اصلاحات گفت: قابل قبول نیست به کسی که ۲۲ میلیون رای داشته و زمانی رئیس جمهور بوده بگوییم نمی‌توانی در جلسات و مجامع حاضر شوی و از سویی هم بگوییم که ما دموکراسی و آزادی داریم و کشورهای دیگر را نقد کنیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: نمی‌دانم با چه منطقی این کار انجام می شود. در عقل هم نمی‌گنجد. این کارها به ضرر اسلام، انقلاب و ضد وحدت است.

پزشکیان در ادامه خواستار حل این موضوع از سوی دولت و شورای عالی امنیت ملی شد و گفت: شنیدم که آقای رئیس جمهور هم به صورت کژدار و مریز چیزهایی گفتند و نمایندگان هم تذکراتی در این زمینه دادند و ما هم در هیات رئیسه مجلس بحث خواهیم کرد. واقعا آدم تعجب می کند چرا و با چه تحلیلی این کار را می کنند.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: روندی که اکنون وجود دارد و چیزی که باعث به هم زدن وحدت اجتماعی می شود به نفع نظام و انقلاب و تمامیت کشور نیست. ما باید به جای ترس از آمریکا از تفرقه درون بترسیم و به جای اینکه بترسیم کسی از بیرون جاسوسی کند، باید از این بترسیم که از درون وحدت و انسجام‌مان به هم بخورد. اگر ما متحد باشیم هیچ کس، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما اگر اختلاف داشته باشیم هر بلایی می‌توانند سر کشور بیاورند.

این عضو فراکسیون امید مجلس درباره اقدامات کمیته حصر فراکسیون امید گفت: این موضوع را از سخنگوی کمیته بپرسید. قرار بود با آقای شمخانی جلسه‌ای داشته باشند اما نمی‌دانم به کجا رسیده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا محدودیت‌های اخیر برای خاتمی مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است مدعی شد: کاغذ و متنی ندارند، می‌ترسند این را نشان دهند. آنها از طرفی این کار را انجام دادند و از طرف دیگر جرات اینکه آن را مکتوب کنند ندارند، زیرا در تاریخ می‌ماند و بعد قضاوت می شود. جلوگیری از حضور فردی که رئیس جمهور بوده در مجالس عمومی آن هم در شرایطی که دم از آزادی و دموکراسی می زنیم قابل قبول نیست و البته امیدوارم این موضوع را تکذیب کنند.

پزشکیان با بیان اینکه این اقدام در ذهن مردم ایجاد سوال می کند تصریح کرد: من که حاضرم در راه اسلام، انقلاب و اعتقادم همه چیزم را بدهم به سادگی نمی‌پذیرم که چنین کاری انجام شود و قطعا آن را غیر قابل قبول می‌دانم.