تلخ وشیرین94

دوستانه

تلخ وشیرین94

دوستانه

داستانهایی از بهلول

حمام رفتن خلیفه

روزی خلیفه هارون الرشید باتفاق بهلول بحمام رفت خلیفه از روی شوخی به بهلول گفت:اگر من غلام بودم چند ارزرش داشتم؟ بهلول جواب داد پنجاه دینار.

خلیفه غضبناک شد و گفت: دیوانه تنها لنگی که بخود بسته ام پنجاه دینار ارزرش دارد.

بهلول هم فوری جواب داد من هم فقط لنگ را قیمت کردم وگر نه خلیفه که قیمتی ندارد.

 

بهلول و منجم

آوردند که شخصی بنزد خلیفه هارون الرشید آمد و ادعای دانستن علم نجوم نمود.

بهلول هم در آن مجلس حاضر بود و اتفاقا آن منجم کنار بهلول قرار گرفته بود.بهلول از او سؤال کرد آیا می توانی بگوئی در همسایگی تو کی نشسته.

آن مرد گفت! نمیدانم.

بهلول گفت: تو که همسایه ات را نمیشناسی چطور از ستاره های آسمان خبر میدهی

آن مرد از حرف بهلول جا خورد و مجلس را ترک نمود

  بهلول و داروغه

آوردند که داروغه بغداد در بین جمعی ادعا میکرد که تا بحال هیچکس نتوانسته مرا گول بزند بهلول در میان آن جمع بود بداروغه گفت گول زدن تو کار آسانی است ولی به زحمتش نمی ارزد.

داروغه گفت چون از عهده بر نمی آئی این حرف را می زنی بهلول گفت افسوس که الساعه کار خیلی واجبی دارم و الا همی الان تو را گول میزدم

داروغه گفت حاصری بروی و فوری کارت را انجام دهی و برگردی.

بهلول گفت بلی پس همین جا منتظر من باش فوری می آیم پس بهلول رفت و دیگر برنگشت. داروغه پس از دو ساعت معطلی بنا کرد به غرغر کردن و بعد گفت اولین دفعه است که این دیوانه مرا این قسم گول زد و چندین ساعت بیجهت مرا معطل کرد و از کار باز نمود

نوشته شده در ۱۳٩٥/۱٠/۳ساعت ٧:۱۱ ‎ب.ظ توسط

پربازدیدترین عکس تاریخ در دستان عکاسش

چارلز اورییر در سال 1996 در مسیری که به دیدن همسرش میرفت عکسی را ثبت کرد که پربازدیدترین عکس تاریخ شد.این عکس از تپه سرسبزی است که بعدها تصویر پس زمینه ویندوز xp شد.
پربازدیدترین عکس تاریخ در دستان عکاسش

تیراندازی در پادگان آبیک؛

خبرگزاری میزان- بر اثر این تیراندازی سه سرباز جان خود را از دست دادند و شش تن دیگر زخمی و به بیمارستان، ولی عصر (عج) آبیک منتقل شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری میزان؛ سرباز وظیفه جمعی پادگان آمادگاه (ارتش) آبیک امروز با سلاحی که در اختیار داشت هم خدمتی‌های خود را به رگبار بست.

آنطور که خبرگزاری صدا و سیما گزار ش داده است؛ بر اثر این تیراندازی سه سرباز جان خود را از دست دادند و شش تن دیگر زخمی و به بیمارستان، ولی عصر (عج) آبیک منتقل شدند.

گفته می‌شود، سرباز ضارب پس از تیراندازی اقدام به خودزنی کرده که به علت وضعیت وخیم وی، او به بیمارستان شهید رجایی قزوین منتقل شده است.

شنیده‌ها حاکی است که سرباز ضارب به علت آنچه گفته می‌شود که با درخواست انتقالی وی موافقت نشده، اقدام به تیراندازی کرده است.

انتهای پیام/

اظهار خرسندی جمنا از بازداشت برادر رئیس جمهور/ از قوه قضاییه حمایت می‎کنیم

دوشنبه 26 تیر 1396 - 10:25:51 چاپ


سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: عضو هیات رییسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از احتمال برگزاری مجمع ملی فوق‌العاده تشکل سیاسی متبوعش خبر داد.

 سیدمحمد حسینی عضو هیأت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری هجدهمین جلسه شورای مرکزی این جبهه به ریاست حجت‌الاسلام رحیمیان به تشریح جزئیات این نشست پرداخت و اظهار کرد: مطابق روال هر هفته اخبار و رخدادهای روز مطرح و اهم آن مورد بررسی قرار گرفت، از این رو تحولات دانشگاه آزاد و ترمیم هیأت امنای این دانشگاه که با تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی مشغول کار شده‌اند و آقای رهبر را به عنوان رئیس انتخاب کرده‌اند مورد استقبال اعضای شورای مرکزی جبهه قرار گرفت.

حسینی همچنین افزود: در این جلسه خبرمربوط به برخورد قضائی با تخلفات حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور نیز مطرح شد .وی تاکید کرد: از اینکه قوه قضائیه تسلیم جوسازی‌ها و فشارها نشود و با هر فردی در هر موقعیتی بر اساس قانون و شرع برخورد کند، حمایت می‌کنیم و باید از این مسئله خرسند باشیم.

وی درباره بررسی ساختار جبهه مردمی و برنامه‌های پیش رو اظهار داشت: چون بعد از انتخابات لازم بود یک بازنگری در فعالیت‌های جبهه صورت گیرد و ادامه کار شفاف و روشن باشد از این جهت در چندین جلسه نقاط ضعف و قوت و افق های آینده فرا روی جبهه مطرح شد تا بر اساس آن راهبردها و برنامه های عملیاتی تعیین و مشخص شود.

حسینی تصریح کرد: جبهه مردمی با یک نگاه تحولی با بازسازی و تقویت خود ،کار را استمرار می‌بخشد و هیچ وقفه‌ای در کار جبهه ایجاد نخواهد شد واز آنجا که رویکرداصلی جبهه مردمی ایجاد انسجام وتقویت وحدت و هم افزائی نیروهای انقلاب است در این دوره برای جذب همه افرادو جریان ها که پیش از این به هر دلیل با جبهه همراه نشدند تلاش خواهد شد.

وی بر همین اساس تاکید کرد:‌ کمیته‌های تخصصی جبهه در تهران فعالیت خود را به طور مضاعف ادامه خواهند داد و با رصد و تحلیل اتفاقات درکشور و عملکرد قوا و دستگاه های مختلف ،دیدگاه‌های خود را مبتنی بر نقد سازنده بیان خواهد کرد.

وی تاکید کرد: هنوز برای برگزاری مجمع ملی فوق العاده جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است. البته ما یک نشست 600 نفره را برگزار کردیم اما هنوز برگزاری مجمع ملی قطعی نشده است. اما احتمال برگزاری آن ظرف ماه‌های آینده وجود دارد تا با نشاط بیشتری فعالیت خود را پیش ببریم.

بیانیه ۳۸ ژنرال ارتش آمریکا در حمایت از توافق هسته ای ایران



با نزدیک شدن به نخستین سالگرد انعقاد توافق هسته ای ایران، ۳۸ تن از ژنرال ها و دریاسالاران بازنشسته ارتش آمریکا با صدور یک بیانیه حمایت خود را از این توافق اعلام کردند و خواستار ایجاد یک کانال ارتباطی دیپلماتیک میان تهران- واشنگتن شدند.

در این بیانیه آمده است: «توافق هسته ای با ایران، موفقیت آمیز، مانع از دستیابی تهران به یک سلاح هسته ای شد و تا حد زیادی امنیت آمریکا و متحدان ما را تقویت کرد».
 
در بخشی دیگر از این بیانیه، این ۳۸ ژنرال و دریاسالار بازنشسته ارتش آمریکا با لحنی هشدارآمیز می نویسند: «ما [آمریکا] نباید در وضعیتی تهاجمی که ممکن است راه را برای آغاز جنگ هموار نماید، درگیر شویم. جان مردان و زنان در حال خدمت در ارتش آمریکا نباید پیش از آنکه تمام گزینه های دیپلماتیک آزموده شوند، در معرض آسیب و خطر قرار گیرد. دیپلماسی نباید قربانی گفتمان سیاسی تند و هجوآمیزی شود که این روزها رایج است».
 
بیانیه ۳۸ ژنرال ارتش آمریکا در مورد روابط ایران و آمریکا/ اظهار تاسف شدید جان کری به خاطر اخراج پزشک ایرانی از آمریکا/مخالفت برخی از احزاب کردستان عراق با همه پرسی استقلال/ورود نیروهای آمریکایی به رقه
در این بیانیه همچنین آمده است: «گشودن یک کانال ارتباطی [میان تهران- واشنگتن] گامی بدون هزینه و در عین حال پرارزش است که نمایانگر رهبری جهانی آمریکا خواهد بود، جان و زندگی افراد را نجات خواهد داد و امنیت آمریکا را در دوره ای که بی ثباتی در سطح جهان و منطقه حاکم است، تقویت خواهد کرد».
 
روز چهارشنبه در همین زمینه، «جان کری»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، با انتشار یک پیام در صفحه توئیتر خود نوشت: «در حال نزدیک شدن به سالگرد انعقاد توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هستیم و چیزی هست که ارزش خواندن دارد: [بیانیه] ۳۸ ژنرال و دریاسالار ارتش آمریکا، این افراد می دانند که چه می گویند و می دانند، این توافق عمل کرده اس