تلخ وشیرین94

دوستانه

تلخ وشیرین94

دوستانه

اما چه شد که 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد؟


 این روزکه برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمانهای انقلاب اسلامی.



از 19 بهمن 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) ارتشی ها با سرعت بیشتری به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همان اولین روز ، کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند.اولین درگیری و نا آرامی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهای شوروی(سابق) توسط گروهکهای چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختاری منطقه آغاز شد که با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد. ارتش به سراغ کنترل ناآرامی های سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان غربی رفت. همزمان جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کند که همچنان سرکوب مردم را ادامه می داد و بایستی منحل می شد و جای خود را با یک ارتش خلقی یا بی طبقه توحیدی عوض می کرد .
 
☑️

خدایا مادرم را به تو سپردم

!

 

دخترک گوشه کلاس تنها و آرام نشسته و به چهره مهربان معلم ؛چشم دوخته. یکی از بچه ها می خواهد چیزی بخورد که معلم می فهمد. با مهربانی می گوید : بچّه هازنگ آخره! اگه سر کلاس چیزی بخورین نمی تونین توی خونه غذای خوشمزه مامانتون رو بخورین! چند نفر با خنده و شوخی می گویند اگه غذا نداشتیم چی؟


دخترک در گوشه کلاس آرام زمزمه می کند: اگه مامان نداشتیم چی ... ؟!!! 


                                     

[ سه شنبه بیست و ششم آذر 1392 ] [ 14:16 ] [ نیلـــوفـــــــر ] [ 19 نظر ]

انســـــانیتـــــــ . . . !

بازیگر مرد سینما با ظاهر یک زن بلوند/عکس

روز نو :
فیلم ویدئویی «مرد خاکستری» چند روزی است به بازار آمده، فیلمی به کارگردانی سجاد شهریاری و تهیه کنندگی مشترک مسعود غفارزاده و سهیل دوریش، امیرحسین رستمی، سیاوش طهمورث، نیلوفر هوشمندی، کیانوش گرامی و اسدالله یکتا بازیگر اصلی این تله فیلم هستند. نکته جالب در این تله فیلم زن پوشی رستمی با گریم فوق العاده متفاوت در چند سکانس از کار است.

«مرد خاکستری» با نام پیشین «پرواز کبوتر» با مضمونی کمدی داستان زندگی هاتف (رستمی) جوان کفترباز را روایت می کند.

شغل تخصصی او وصول چک های برگشتی به روش های مختلف است. هاتف حین وصول یکی از این چک ها درگیر رابطه ای عاطفی می شود که او را با ماجرا های مختلفی روبرو می کند و همین باعث می شود که او در قالب یک زن امروزی برود.
امیرحسین رستمی درباره گریم متفاوت و بازی در نقش یک زن به تماشاگران می گوید: «وقتی این کار به من پیشنهاد شد فیلمنامه هیچ جذابیتی برایم نداشت.این روز ها قحطی فیلمنامه است و ما مجبوریم یکی از آن ها را انتخاب کنیم اما در نهایت به چند دلیل کار را پذیرفتم. اول اینکه گریم کار خیلی برایم جذاب بود و دوست داشتم این گریم را یکبار تجربه کنم، دلیل دوم اینکه کارگردان کار از دوستان صمیمی من است و با او خیلی راحتم و کار کردن با او را خیلی دوست دارم و دلیل آخرم این است که دستمزد خوبی برای این کار پرداخت شد، جمع شدن این عوامل باعث شد تا کار را قبول کنم».

البته رستمی از این گریم سنگین حسابی خسته هم شده است و توضیح می دهد: «اگر باز چنین پیشنهادی داشته باشم هرگز نمی پذیرم. به دلیل اینکه در طول فیلمبرداری کار خیلی اذیت شدم. تقریبا گریم من هر روز و روزی؟ ساعت طول می کشید و تا تمام شدن گریم خیلی اذیت می شدم». او درباره حال و هوای این روز هایش هم می گوید: «این روز ها اوضاع کار و فیلمنامه ها خیلی بد است هیچ فیلمنامه خوبی پیشنهاد نمی شود و ما مجبوریم از میان کار ها به دلایلی مثل همین کار را پیدا کنیم و بپذیریم که در نهایت سختی های خودش را دارد.»
عاقبت "سینمای نفتی"/ بازیگر مرد سینما و تلویزیون با ظاهر یک زن بلوند: «با اوضاع بد امروز، مجبوریم این پیشنهادها را قبول کنیم»/ ببینید

ارتش مردمی و انقلابی

29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی
 
نماد نیروهای مسلح هر کشوری در ارتش آن کشور است و این نیروی مسلح، عمدتاً مقبولیتش در بین مردمش، یا در حداقل ترین سطح است و یا بسته به مواضع نخبگان و سیاستمدارانش در سطح بسیار بالا نشان داده می شود.
قوت و قدرت آن ارتش هم در حضور در سایر کشورها (با توجه به اتفاقات صد سال گذشته) بوده و یا در دفاعی که در مقابل تهاجم داشته، تعریف شده است. ارتش در آن کشورها یکی از بخش های کشور است که صرفاً موضوعی کاملا نظامی و حاکمیتی است.
اما ارتش ما و نیروهای مسلح ایران اسلامی ما، تفاوت صد چندانی با سایر ارتش های جهان دارد. ارتش ما از مردم برخاسته، با مردم، برای مردم است که با تمام وجود از تمامیت ارضی کشور دفاع می نماید و به همین دلیل، جای در قلب ملت دارد.
ارتش در ایران، معنی دیگری دارد. ارتش یعنی نیروی مسلح برخاسته از اراده ی مردم، انقلابی، دارای روحی سرشار از معنویت و اخلاق و تابع ولایت مطلقه فقیه و آماده ی ایثار و فداکاری در همه زمان ها و مکان ها.
این ترجمان که در نیا  فقط مختص ارتش جمهوری اسلامی است، به بیان و کلماتی اغراق آمیز نیست بلکه این تعریف به پشتوانه ی تجربه ی حضور و دفاعی جانانه در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر تمامی زورگویان جهان است. ارتش ما در این جنگ، مردمی بودن، انقلابی بودن، الهی بودن و پیروی از رهبری را به نمایش گذاشت. ارتش ما در کنار سپاه و نیروی انتظامی، در پاسداری از این مرز بوم همواره جانفشانی کرده و اگر دشمنان تا بن دندان مسلح، کوچکترین غفلت و سستی در این سربازان میهن می دیدند، چه بسا طمع تعرض به کشور را در سر می پروراندند.
29 فروردین بهانه ای است برای ابراز محبت و ارادت طرفینی بین ملت مسلمان ایران و ارتش ولایی جمهوری اسلامی  تا بیاد آوریم که آنچه نظام مقدس اسلامی امان را حفظ می کند، وحدت کلمه بین تمامی بخش های نظام از جمله نیروهای مسلح، با مردم و رهبری است و امیدواریم ارتش و سایر نیروهای مسلح با اتحاد و تقویت روزافزون اعتقادی و نظامی خود، دندان طمع یورش و صدمه به ملت شریف ایران و نظام مقدس اسلامی را از ریشه تفکر و عمل زورگویان و دشمنان ایران عزیزمان بکشد.
ارتشیان قهرمان و سرافراز روزتان گرامی باد و همیشه پیروز و سربلند باشید.
 

نان سنگک را چه کسی اختراع کرد؟+عکس


شاه عباس چون در سفر لشکریان مجبور به تهیه آرد از شهرهای مختلف بودند و آرد هر شهر با شهر دیگر از نظر نوع گندم آن تفاوت داشت باید طوری این نان پخته می‌شد که از هم وا نرود و قابل استفاده باشد.

به گزارش 9صبح به نقل از جام نیوز،  در کتاب سال‌نمای کمیته ‌نانوایان تهران که در ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۲۶ شمسی در تهران چاپ شده، درباره‌ تاریخچه و چگونگی پیدایش نانوایی و نان سنگک این گونه آمده است:

 

 

شاه عباس برای رفاه حال لشگریان خود که غالباً در سفر احتیاج به نان و خورش موقت و فوری داشتند و لازم بود به هر شهری می‌رسند نانواهایی باشند که بتوانند به قدر مصرف سربازان نان تهیه نمایند و غذایی باشد که خورش نان قرار دهند، درصدد چاره برآمد و حل این مشکل را از «شیخ بهایی » که از دانشمندان ایران بود خواست.

 

چون در سفر لشکریان مجبور به تهیه آرد از شهرهای مختلف بودند و آرد هر شهر با شهر دیگر از نظر نوع گندم آن تفاوت داشت باید طوری این نان پخته می‌شد که از هم وا نرود و قابل استفاده باشد.

 

پس آرد آن مخلوطی از انواع آردها بوده و همچنین باید با سبوس گندم نیز برای سهولت در هضم مخلوط می‌شد.

 

همین است که رنگ آن تیره بوده و به خاطر وجود انواع آرد قدرت چسبندگی آن کم است و باید حتما بصورتی که می‌بینید باید روی سنگ پهن شود تا نریزد.

 

شیخ بهایی

 

لذا شیخ بهایی نیز تنور سنگکی را ابداع نمود. این اختراع به قدری با دقت و هوشیاری طراحی و عملی شده که پس از گذشت چند صد سال هنوز به همان صورت اولیه پخته می شود و نانی که از تنور سنگکی بدست می‌آید، محبوب‌ترین نان ایرانی است. این است که شیخ بهایی از علما و دانشمندان قرن دهم هجری را باید مخترع نان سنگک و شکل تنور آن دانست.