تلخ وشیرین94

دوستانه

تلخ وشیرین94

دوستانه

ارتش مردمی و انقلابی

29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی
 
نماد نیروهای مسلح هر کشوری در ارتش آن کشور است و این نیروی مسلح، عمدتاً مقبولیتش در بین مردمش، یا در حداقل ترین سطح است و یا بسته به مواضع نخبگان و سیاستمدارانش در سطح بسیار بالا نشان داده می شود.
قوت و قدرت آن ارتش هم در حضور در سایر کشورها (با توجه به اتفاقات صد سال گذشته) بوده و یا در دفاعی که در مقابل تهاجم داشته، تعریف شده است. ارتش در آن کشورها یکی از بخش های کشور است که صرفاً موضوعی کاملا نظامی و حاکمیتی است.
اما ارتش ما و نیروهای مسلح ایران اسلامی ما، تفاوت صد چندانی با سایر ارتش های جهان دارد. ارتش ما از مردم برخاسته، با مردم، برای مردم است که با تمام وجود از تمامیت ارضی کشور دفاع می نماید و به همین دلیل، جای در قلب ملت دارد.
ارتش در ایران، معنی دیگری دارد. ارتش یعنی نیروی مسلح برخاسته از اراده ی مردم، انقلابی، دارای روحی سرشار از معنویت و اخلاق و تابع ولایت مطلقه فقیه و آماده ی ایثار و فداکاری در همه زمان ها و مکان ها.
این ترجمان که در نیا  فقط مختص ارتش جمهوری اسلامی است، به بیان و کلماتی اغراق آمیز نیست بلکه این تعریف به پشتوانه ی تجربه ی حضور و دفاعی جانانه در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر تمامی زورگویان جهان است. ارتش ما در این جنگ، مردمی بودن، انقلابی بودن، الهی بودن و پیروی از رهبری را به نمایش گذاشت. ارتش ما در کنار سپاه و نیروی انتظامی، در پاسداری از این مرز بوم همواره جانفشانی کرده و اگر دشمنان تا بن دندان مسلح، کوچکترین غفلت و سستی در این سربازان میهن می دیدند، چه بسا طمع تعرض به کشور را در سر می پروراندند.
29 فروردین بهانه ای است برای ابراز محبت و ارادت طرفینی بین ملت مسلمان ایران و ارتش ولایی جمهوری اسلامی  تا بیاد آوریم که آنچه نظام مقدس اسلامی امان را حفظ می کند، وحدت کلمه بین تمامی بخش های نظام از جمله نیروهای مسلح، با مردم و رهبری است و امیدواریم ارتش و سایر نیروهای مسلح با اتحاد و تقویت روزافزون اعتقادی و نظامی خود، دندان طمع یورش و صدمه به ملت شریف ایران و نظام مقدس اسلامی را از ریشه تفکر و عمل زورگویان و دشمنان ایران عزیزمان بکشد.
ارتشیان قهرمان و سرافراز روزتان گرامی باد و همیشه پیروز و سربلند باشید.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.