تلخ وشیرین94

دوستانه

تلخ وشیرین94

دوستانه

استراتژی هسته‌ای آمریکا در قبال ایران


پیش‌نویس سند آرایش هسته‌ای آمریکا، برای هر یک از کشورهایی که به لحاظ داشتن سلاح هسته‌ای و یا برنامه هسته‌ای از نظر آمریکا تهدیدی در نظر گرفته شده‌اند، یک استراتژی پیشنهاد داده است.

در استراتژی ارائه شده در خصوص ایران آمده است: ایران نفوذ آمریکا در خاورمیانه را مهم‌ترین تهدید برای هدف خود برای تثبیت خود به عنوان قدرت مسلط منطقه و خود را به افزایش نفوذ در کشورهای همسایه و مقابله با نفوذ آمریکا متعهد می‌داند. این هدف مستقیم، متحدان و شرکای آمریکا را تهدید می‌کند و سیاست دفاعی، استراتژی و ساختار نیروهای ایران نشان‌دهنده تلاش برای ایجاد مزیت‌های نظامی قابل بهره‌برداری است. ایران به سرمایه‌گذاری در بزرگترین برنامه موشکی منطقه ادامه می‌دهد و در آینده با انقضای دوره برجام اگر با تخطی از ان‌پی‌تی به سلاح هسته‌ای دست یابد، می‌تواند آن را به سوی هدف خود پرتاب کند. ایران همچنین در حال ایجاد قابلیت‌های نظامی غیرهسته‌ای مانند موشک‌های کروز و قابلیت‌های جنگ سایبری برای عملیات تهاجمی است. همچنین ممکن است ایران به سرمایه‌گذاری برای ساخت سلاح شیمیایی و بیولوژیک ادامه دهد.

بسیاری از محدودیت‌های برجام بر برنامه هسته‌ای ایران در سال 2031 منقضی خواهد شد و زمان لازم برای تولید مواد مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران کوتاه خواهد شد.

توسعه موشک‌های دقیق‌تر و پیچیده‌تر، به ایران این امکان را می‌دهد که نیروهای آمریکایی، متحدین و شرکای آن را در منطقه و خارج از آن تهدید کند. تصمیم ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای، فشار را بر دیگر کشورها در این راستا افزایش خواهد داد.

استراتژی بازدارنده ما برای این طراحی شده است که رهبری ایران بداند، هر حمله استراتژیک غیرهسته‌ای توسط ایران به ایالات متحده، متحدان و شرکای آن شکست خواهد خورد و هزینه آن بیشتر از فایده آن است. هیچ سناریوی ممکنی وجود ندارد که در آن ایران از یک حمله استراتژیک نفع ببرد. در نتیجه استراتژی بازدارنده آمریکا شامل قابلیت‌هایی خواهد بود که قابلیت‌های استراتژیک غیرهسته‌ای ایران را شکست دهد. از جمله قابلیت‌های تهاجمی و تدافعی آمریکا باید بتواند بر تهدید موشکی ایران فائق آید. ایالات متحده به تقویت این توانایی‌های خود ادامه خواهد داد تا همواره از تهدیدات ایران جلوتر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.